torek, 2. oktober 2018

Pet stvari + 1 za povrh, ki jih nujno moraš upoštevati jeseni na svojih moto poteh


Jesenske furce niso za vsakega. Takrat se namreč vozne lastnosti motocikla, pa tudi samega cestišča, močno spremenijo, če jih primerjamo s tistimi poleti. Zato je pametno upoštevati nekaj vodil, da bodo naše moto poti tudi jeseni v užitek, ne v muko. 


1. Na cesti je svinjarija. Pa naj bo to od traktorjev, kamionov, avtov, ki iz gozda vlačijo karkoli, ali pa gozdnih škratov. Nima veze. Tračnice zemlje so klasika, pridruži se jim še kak zmlet list ravnokar pobrane koruze, košček lesa/odpadlega debla, povožen in zmečkan kravjek ali pa my favourite, japka, slive ali drugo jesensko sadje, ki ga lastnik še ni pobral s cestišča. Prištej malo jesenske jutranje ali pozno popoldanske vlage in že imaš podlago, da bi ti jo še evropski prvak v drsanju močno zavidal.

2. Cesta se zlepa ne posuši
Je včeraj deževalo? Super, danes cesta zagotovo še ni suha. Kot knof od gat odpadejo vsi manevri, ki si jih lahko privoščiš, ko žge vročina in se guma lepi na asfalt. Jebi ga, saj bo spet nova sezona. 
Jeseni so temperature nižje in se vse skupaj na cesti suši veliko dlje kot poleti, ko je včasih že po eni uri lahko spet optimalen asfalt. Jeseni pa .. jok brate, odpade. Po dežju moraš extra pazit na svojo rit! Bolje to, kot pristati na berglah, ker se ti je malo kolenčkalo.

3. Listje = drsalnica
Uf, pa kakšna. Suho listje, ajde. Ni taka panika. Z malo sreče zvoziš brez problema, sploh če ga ni čisto polna cesta. Mokro listje, nalepljeno na vozno površino, je pa problem. Ravno zato sem ga dala pod posebno kategorijo. Ne rabiš namreč biti pod ne vem kakšnim kotom, ko naletiš na nekaj mokrega listja, da ti zdrsne bolje kot na drsalkah na zamrznjenem jezeru in že si v ograji ali celo pod njo. Oprezno torej!

Odpadlo listje se ob jesenski vlagi spremeni v drsalnico.

4. Gume nimajo takega oprijema
Ta je logična. Ne zagrejejo se, razen če jih ne prisloniš na radiator, preden greš na furo. Pa tudi podlaga je hladna, velikokrat vlažna. Sprijazni se, da bolj kot smo v jeseni, manj lahko motoviliš z motociklom, kar se tiče nagibanja in drugih akrobatik.

5. Optimalno okno vožnje je med 11-15. uro
Ob sedmih zjutraj te bo pozdravila megla. Ob šestih se bo začela spuščati. Vmes je nekaj fore, da se vse skupaj posuši (če je idealno vreme in šajba seveda, sicer se tudi to ne). Na lep dan je idealen čas za furco nekje med kosilom in popoldanskim počitkom. Izven tega raje bolj po pameti in na 80% gasa glede na to, kako greš ponavadi. Jasno, če si ob morju, je scena malo drugačna. Govorim za večino Slovenije, ki pač ni ob morju in ima temu primerno klimo.

6. Pričakuj kmetijsko mehanizacijo za vsakim vogalom
Polno jih je tako spomladi kot sedaj jeseni. Iz gozda vlačijo les, spravljajo pridelke, urejajo svoja zemljišča za zimovanje. Če imaš pred seboj nepregleden ovinek, računaj s kakim traktorjem, ko ga prevoziš. In takrat ni najboljša ideja biti v ne vem kakšnem nagibu ali z visoko hitrostjo. Da se ne spremeniš v palačinko na njegovi riti. Ali da ne povoziš kmeta/voznika, ki ravno stoji ob mašini in čaka na lepo vreme. Enkrat sem šla na Pavliča pretekli teden (četrtek), srečala sem sedem do osem traktorjev/kmetijskih mašin/tovornjakov. In nekaj pešcev, ki so tičali sredi ceste in zijali. #sampovem

Zadnjič na Pavličevem sedlu. Še dobro, da sva stala na pavzi.


No, pa še kaj bi se našlo, ampak mislim da sem zajela bolj pomembne točke. Vsekakor naj te jesen ne odvrne od furc, ker se še vedno da, le malo z glavo je potrebno na zabavo. Naj ti bodo torej jesenske furce v užitek, predvsem ob opazovanju, kako lepo se prelevi narava in pokaže vse svoje barve. ;)

Ni komentarjev:

Objavite komentar