torek, 13. november 2018

[Varno na moto furah in avanturah] Kaj lahko naredim za svojo varnost – 6. del




 – 6. del –


POSTANI OPAZEN


Danes je na vrsti vidnost na cesti. Ne, s tem ne mislim, da se obleci tako, da boš izgledal kot kanarček, pa še motor si pobarvaj na nekaj grdega 😊. Pisal bom preprosto o tem, kako pelji, da boš bolj viden.




V prvem delu sem že malo pisal o tem, da nas vozniki zelo pogosto dejansko spregledajo – torej dobesedno ne vidijo motocikla. Zato je pomembno, da ponudiš njegovim možganom izziv, da bodo postali pozorni na dogajanje. V resnici ljudje ne želijo povoziti motorista zanalašč. Ja, seveda so določeni trenutki in ljudje, ki imajo tisti dan neko resno motnjo ali kakšne druge težave in se pač morajo znesti nad nekom. 

Ampak poskusi si zapomnit – velikokrat te ostali udeleženci dejansko ne vidijo. Da ne boš potem rekel, da nisi vedel. O tej tematiki imaš na internetu polno lepo razloženih praktičnih primerov in tudi razlage, zakaj je temu tako. Tudi video posnetke lahko najdeš na to temo, tako da le preuči problematiko (samo za okus si recimo poglej tale video https://www.youtube.com/watch?v=x94PGgYKHQ0). 


Najbolj preprost trik je, da začneš vozit v rahlem cik-caku. Na ta način boš premikajoča tarča na obzorju in boš zagotovo prej opažen, ker zmanjšaš možnost, da si v slepi pegi ostalih voznikov. Tako ali tako na ravnih odsekih nimaš kaj bolj pametnega početi 😊

Sam izbiram za to dve poziciji – pogledam, kje sta kolesnici na cesti (to sta najbolj čista in žebljev »frej« odseka ceste) in se postavljam enkrat na levo enkrat na desno kolesnico. Jasno, ni potrebe po pretiravanju. Ne govorim o slalomu, ampak o občasni spremembi pozicije.  Pazi tudi, da ne boš komu za sabo dajal napačne znake in bo mislil, da ga spuščaš mimo, ko se postavljaš na desno kolesnico.
To še posebej dobro početi pred kakšnimi uvozi. Razmisli, kje te voznik najlažje vidi – na desnih uvozih je bolje, če si bližje ločilni črti, na levih je obratno.


Pomembno je, da se pokažeš. Naj tudi drugi vedo, da si tam. Ne vozi, kot da se hočeš skriti pred vsem svetom. Pokaži se.



Potem so tukaj ovinki. Pred desnim ovinkom se postavi na levo kolesnico. Na ta način te bo nasproti vozeči voznik prej videl, če bodo v ovinku kakšne ovire, ki preprečujejo dober pregled nad ovinkom, pa še večjo grožnjo mu predstavljaš. Bodi pa pripravljen na to, da boš moral izvajat hitre manevre, če nekdo seka ovinek. Ampak motor je temu namenjen.
Pred levim ovinkom se postavi na desno kolesnico. Razlogi so podobni kot prej, s tem da v levem ovinku s pravilno postavitvijo in linijo preprečiš še to, da »visiš« čez ločilno črto.


 
Na zelo ozkih, ovinkastih, nepreglednih cestah ni nič narobe, če na kratko potrobiš, preden greš v ovinek. Verjemi, da se ni fajn srečati z avtom v ovinku, kjer je cesta komaj dovolj široka za dva motorja 😊. Kje na jugu je to »a must«, ker se vozniki tam na ta način opozarjajo, da gredo v ovinek. Seveda pa ne gre pretiravati pri tem pravilu. Ni potrebno pregnati vseh živih bitij. Potrobi čisto na kratko, toliko da je malo nekaj za slišat, in bo čisto dovolj. Podobno je tudi s kakšnim tunelom, kjer ni prostora, da se srečata dve vozili, še posebej, če se pelješ navzdol. 


Skratka, stalno razmišljaj o tem, ali te ostali udeleženci v prometu vidijo. Si ga videl v oči? Ali nekomu, ki se vključuje iz stranske ceste zastira pogled odbojna ograja, prometni znak, koruzno polje, ali kakšna druga ovira? Ali se ti bliža kakšno vozilo, ko se vključuješ v promet? Ali ga kdo prehiteva? Njegova pozornost bo usmerjena naprej, ne nate. Pusti, da se najprej ona dva zmenita, ter se potem vključi. Ali se vključuje v promet starejša oseba (ja, lahko to že na daleč vidiš). Bodi previden, takšni nimajo več takšnih refleksov in oči, kot mlajša populacija. Kje so nevarne točke na cesti? Se ograja kar naenkrat prekine? To lahko pomeni, da je tam uvoz, če ima voznik še kakšno oviro, ki mu zastira pogled, bo skoraj zagotovo moral malo bolj na cesto, da pogleda, če se lahko vključi. 



Še ena pomembna zadeva – zelo pomembno je, da se zavedaš okoliščin v katerih se voziš. Recimo če imaš sonce za hrbtom. Jeseni je sonce recimo precej nizko in če imaš za hrbtom ogromno žarečo rumeno kroglo, te bodo vozniki pred tabo težje opazili. Bodi pripravljen.
Vedno predvidi, da si neviden na cesti.


Dober motorist parkira motor doma!

1 komentar: