– 6. del –
POSTANI OPAZEN
Danes je na vrsti vidnost na
cesti. Ne, s tem ne mislim, da se obleci tako, da boš izgledal kot kanarček, pa
še motor si pobarvaj na nekaj grdega 😊. Pisal bom
preprosto o tem, kako pelji, da boš bolj viden.
V prvem delu sem že malo pisal
o tem, da nas vozniki zelo pogosto dejansko spregledajo – torej dobesedno ne
vidijo motocikla. Zato je pomembno, da ponudiš njegovim možganom izziv, da bodo
postali pozorni na dogajanje. V resnici ljudje ne želijo povoziti motorista
zanalašč. Ja, seveda so določeni trenutki in ljudje, ki imajo tisti dan neko
resno motnjo ali kakšne druge težave in se pač morajo znesti nad nekom.
Ampak
poskusi si zapomnit – velikokrat te ostali udeleženci dejansko ne vidijo. Da ne
boš potem rekel, da nisi vedel. O tej tematiki imaš na internetu polno lepo
razloženih praktičnih primerov in tudi razlage, zakaj je temu tako. Tudi video
posnetke lahko najdeš na to temo, tako da le preuči problematiko (samo za okus
si recimo poglej tale video https://www.youtube.com/watch?v=x94PGgYKHQ0).
Najbolj preprost trik je, da
začneš vozit v rahlem cik-caku. Na ta način boš premikajoča tarča na obzorju in
boš zagotovo prej opažen, ker zmanjšaš možnost, da si v slepi pegi ostalih
voznikov. Tako ali tako na ravnih odsekih nimaš kaj bolj pametnega početi 😊.
Sam izbiram za to dve poziciji – pogledam, kje sta
kolesnici na cesti (to sta najbolj čista in žebljev »frej« odseka ceste) in se
postavljam enkrat na levo enkrat na desno kolesnico. Jasno, ni potrebe po
pretiravanju. Ne govorim o slalomu, ampak o občasni spremembi pozicije. Pazi tudi, da ne boš komu za sabo dajal
napačne znake in bo mislil, da ga spuščaš mimo, ko se postavljaš na desno
kolesnico.
To še posebej dobro početi
pred kakšnimi uvozi. Razmisli, kje te voznik najlažje vidi – na desnih uvozih
je bolje, če si bližje ločilni črti, na levih je obratno.
Pomembno je, da se pokažeš. Naj
tudi drugi vedo, da si tam. Ne vozi, kot da se hočeš skriti pred vsem svetom.
Pokaži se.
Potem so tukaj ovinki. Pred
desnim ovinkom se postavi na levo kolesnico. Na ta način te bo nasproti vozeči voznik prej videl, če bodo v ovinku
kakšne ovire, ki preprečujejo dober pregled nad ovinkom, pa še večjo grožnjo mu
predstavljaš. Bodi pa pripravljen na to, da boš moral izvajat hitre manevre, če
nekdo seka ovinek. Ampak motor je temu namenjen.
Pred levim ovinkom se postavi
na desno kolesnico. Razlogi so podobni kot prej, s tem da v levem ovinku s
pravilno postavitvijo in linijo preprečiš še to, da »visiš« čez ločilno črto.
Na zelo ozkih, ovinkastih,
nepreglednih cestah ni nič narobe, če na kratko potrobiš, preden greš v ovinek.
Verjemi, da se ni fajn srečati z avtom v ovinku, kjer je cesta komaj dovolj
široka za dva motorja 😊. Kje na jugu je
to »a must«, ker se vozniki tam na ta način opozarjajo, da gredo v ovinek.
Seveda pa ne gre pretiravati pri tem pravilu. Ni potrebno pregnati vseh živih
bitij. Potrobi čisto na kratko, toliko da je malo nekaj za slišat, in bo čisto
dovolj. Podobno je tudi s kakšnim tunelom, kjer ni prostora, da se srečata dve
vozili, še posebej, če se pelješ navzdol.
Skratka, stalno razmišljaj o
tem, ali te ostali udeleženci v prometu vidijo. Si ga videl v oči? Ali nekomu,
ki se vključuje iz stranske ceste zastira pogled odbojna ograja, prometni znak,
koruzno polje, ali kakšna druga ovira? Ali se ti bliža kakšno vozilo, ko se
vključuješ v promet? Ali ga kdo prehiteva? Njegova pozornost bo usmerjena
naprej, ne nate. Pusti, da se najprej ona dva zmenita, ter se potem vključi.
Ali se vključuje v promet starejša oseba (ja, lahko to že na daleč vidiš). Bodi
previden, takšni nimajo več takšnih refleksov in oči, kot mlajša populacija.
Kje so nevarne točke na cesti? Se ograja kar naenkrat prekine? To lahko pomeni,
da je tam uvoz, če ima voznik še kakšno oviro, ki mu zastira pogled, bo skoraj
zagotovo moral malo bolj na cesto, da pogleda, če se lahko vključi.
Še ena pomembna zadeva – zelo
pomembno je, da se zavedaš okoliščin v katerih se voziš. Recimo če imaš sonce
za hrbtom. Jeseni je sonce recimo precej nizko in če imaš za hrbtom ogromno
žarečo rumeno kroglo, te bodo vozniki pred tabo težje opazili. Bodi
pripravljen.
Vedno predvidi, da si neviden
na cesti.
Dober motorist parkira motor
doma!
Woow , it's good
OdgovoriIzbriši